Ako si vybrať firmu na spoluprácu?

Ako si vybrať firmu na spoluprácu?

Aké parametre má spĺňať firma, aby ste mali najväčšiu šancu na úspech?

„Tí najbohatší ľudia na svete hľadajú a budujú obchodné siete, všetci ostatní hľadajú prácu. Môžete mať tie najlepšie nápady a tie najlepšie výrobky, ale úspešnými sa stanete iba vtedy, keď si vybudujete distribučnú sieť, ktorá vám umožní vaše produkty predávať.“ Robert. T. Kiyosaki


Prečo som neuspel v priamom predaji alebo v sieťovom marketingu? – Dobrá rada má hodnotu zlata.
Distribučná spotrebiteľská sieť = sieťový marketing = vzťahový obchod = Multi Level Marketing.

collage-smiling-people_102671-4361jpg
Sieťový marketing rozdeľuje ľudí do troch skupín:

– tí, ktorí ho milujú,
– tí, ktorí ho nenávidia,
tichí pozorovatelia. Oni sa ešte nerozhodli do ktorej skupiny majú patriť, zbierajú informácie a sú otvorení aj „pre“ aj „proti“.


Aké parametre má spĺňať firma, aby ste mali najväčšiu šancu na úspech? –
z pohľadu vzdelávacieho systému

Má mať vynikajúci vzdelávací systém!

Každá firma tvrdí, že má „dobrý“ vzdelávací systém, to však nemusí byť pravdou. Nehovoriac o tom, že dnes už nestačí mať „dobrý“ vzdelávací systém, musíte ho mať vynikajúci! Dobrý aj vo vysvedčení znamená trojku (3).

students-4190327_640jpg
Ako sme však so „vzdelávaním“ a „systémom“?


1./ Za vzdelávanie sa neráta keď dostanete zoznam odporúčanej literatúry, často je to zoznam motivačných kníh. A koniec pesničky…
Pod systémom niektoré firmy myslia víkendové dvojdňovky, kde vystupujú profesionálne starší kolegovia a rozprávajú o svojom živote. Hovoria o tom ako sa stali úspešnými, na akých autách chodia, kde všade boli na dovolenkách a ukazujú novým kolegom víziu, že aj oni to dokážu. Motivujú ich (často motivácia hraničí s manipuláciou), aby nechali svoje zamestnanie a stali sa slobodnými, aby pracovali na svojich snoch a nie na snoch ich šéfov v terajšom zamestnaní. Atď., atď… Následne v tej eufórii majú napísať zoznam svojich priateľov, známych, členov rodiny, každého koho v živote stretli. Po školení ich majú ihneď navštíviť a predávať im produkty danej firmy. Motivujú, motivujú a motivujú.
Motivácia sama o sebe nie je zlá, len nespĺňa parametre „vzdelávacieho systému“! Práve preto, taká firma by nemala prezentovať, že má „dobrý vzdelávací systém“, ba, ani to, že ho má.

"Sú dôležité obidva smery vzdelávania,
ideálne je ich kombinácia."

2./ O stupeň je lepšie na tom spoločnosť, ktorá učí svojich nových spolupracovníkov predávať.
Majú večerné prezentácie, mítingy alebo iné stretnutia pod rôznym označením a školia ľudí o produktoch. Celý školiaci proces je sústredený na predaj produktov.
Ak chcete byť dobrým predajcom, vaše miesto je v tejto firme! Ale, ak vašim cieľom bolo vybudovanie distribučnej siete alebo podnikania, bežte odtiaľ preč!


3./ Vynikajúci vzdelávací systém vám ponúka školiaci program, ktorý podporí váš osobnostný aj podnikateľský rast.
Pozorujte, či vaša budúca firma školí koncepčne a orientuje sa len na PRODUKTY alebo len na MOTIVÁCIU. (Skúsenosti ukazujú, že firmy sa rozdeľujú na dve hlavné skupiny. Na firmy, ktoré školia hlavne produkty a na firmy, ktoré motivujú. Je to typické pre spoločnosti s finančnými službami.)
vzdelvanie karierajpg
Sú dôležité obidva smery vzdelávania, ideálne je ich kombinácia.

Firma s vynikajúcim školiacim systémom by mala zvyšovať schopnosti svojich kolegov v nasledovných oblastiach:
– komunikačné schopnosti,
– vodcovské schopnosti,
– ako si správne stanoviť a dosahovať ciele,
– time management,
– schopnosť pozitívne myslieť,
– ako mať správny postoj,
– ako si budovať nové kontakty,
– ako osloviť a zaujať klientov bez nátlaku,
– ako správne viesť obchodné stretnutie,
– ako predávať,
– ako predávať tak, aby od vás opakovane kupovali,
– ako osloviť a zaujať nových ľudí do tímu (nábor),
– ako zapracovať nových kolegov,
– ako správne viesť svoj tím,
– ako získať odporúčania,
– ako sa správať, aby vás chceli odporúčať,
– vedomosti o konkurencii (Nevymývať ľuďom mozgy s klamstvami, že sú jediní na trhu alebo jediní v niečom, atď. Môže byť, že presne tie parametre má „len“ ich produkt a podľa nich presne to je to najlepšie, najkvalitnejšie, ale konkurencia má s inými parametrami ten produkt a podľa ich vývojárov, to je tá najvyššia kvalita. Pojem „kvality“ môže byť rozdielna podľa potreby spotrebiteľa.)
– ako prekonať odmietnutie,
– ako prekonať reči neprajníkov,
– ako prekonať to, že vás nepodporí v novom podnikaní rodina, priatelia, známi,
– ako pracovať so svojim okolím, aby prijali vaše rozhodnutie o podnikaní,
– ako zvládať zmeny bez stresu,
– ako zvládať stres,
– ako byť lepším v osobnom živote, (Dobre vidíte! Je to potrebné.)
– ako spracovať finančný úspech a správne zaobchádzať s vyšším príjmom,
– atď., atď…


4./ Často „lídri“ svojich podriadených nútia do neprimeraných výdavkov.
(Nepomer medzi príjmami a výdavkami.) Tlačia ich do úverov, leasingov, drahého oblečenia za požičané peniaze. Manipulujú ich do stavu „míňať budúce tušené“. Je to rozšírený problém, dajte na to veľký pozor!

FP skupina3png

Rady na záver:
- Sledujte, aby spoločnosť pre ktorú sa chcete rozhodnúť, mala rozsiahly školiaci systém. Aby vás školili v rôznych oblastiach a nie len často, ale v tej istej.
- Učte sa od profesionálov a nie od teoretikov! „Koho rady počúvaš, toho život žiješ!“ Na to nikdy nezabúdajte!
- Chcete vedieť ako vás klamú na pracovných pohovoroch? Prečítajte si TU
- Dovoľte mi, aby som vám doporučila jednu knihu od Robert T. Kiyosaki, ŠKOLA BIZNISU.