Ako dosiahnuť, aby môj líder budoval môj biznis?
Predstavujete správne svojho lídra?
Viete prečo je dôležité správne predstavenie vášho lídra? - Preto, lebo váš líder podporuje váš obchod aj počas vašej neprítomnosti.
Líder = osoba, ktorá vás vedie v biznise, ktorá vás učí a s kým môžete rátať vždy, keď potrebujete pomoc.
Budujete tím a ide to ťažkopádne. Keď konečne niekoho nájdete na spoluprácu, zoberiete ho na verejnú prezentáciu firmy alebo na stretnutie so svojim lídrom. Potom ste v očakávaní, že povie „áno“. Veď je to ideálna šanca pre neho! Taká práca ho zaujíma a chce niečo nové, hľadá. Tak prečo nechce?
Prečo oslovenú osobu nezaujme vaša ponuka môže mať viac dôvodov. Teraz ukážeme prvú možnú chybu, ktorú spraví väčšina ľudí. Aj ja som to robila opakovane.
Pozývate ho na predstavenie vašej firmy alebo za lídrom. Zamyslite sa: o kom rozprávate ódy? O svojom „novom objave“ alebo o svojom lídrovi? Koho „budujete“ viac? – záujemcu alebo svojho lídra, ktorý má za sebou kariéru, výsledky, vedomosti a všetko to po čom vy túžite?
Spolupráca je "pochovaná" hneď na začiatku, pretože veľakrát predstavenie lídra a nového človeka vyzerá nasledovne:
„Predstavím ti svojho lídra. Zoznámte sa, toto je Tomi.“– hovoríš o úspešnej osobe, kto ti pomáha v biznise, s kým môžeš rátať, ktorý má za sebou úspešnú kariéru a v tíme stovky spolupracovníkov.
„Predstavím ti svojho nového kolegu, on je fantastický! Rozpráva štyrmi jazykmi, má 3 vysoké školy. Má strašne veľa známych, je úžasný! Určite bude veľmi úspešný, má na riaditeľskú pozíciu.“ – básniš o novom človeku. Nemá žiadne skúsenosti ani vedomosti :-(
Vieš si predstaviť po takomto krátkom stretnutí na čo myslí tvoj budúci kolega?
„Ja som niekto! Ja som perfektný, lebo svet sa točí okolo mňa. Nič som ešte nedokázal a ten líder bol spomenutý len v jednej krátkej vete. Oni ma veľmi potrebujú! Keď mňa tak veľmi potrebujú, potom im moc nejde karta! Nechcem ísť do firmy, ktorej sa nedarí!“
„Ja som guru! Veď každý sa točí okolo mňa a básni iba o mne. Počkám ešte, nech sa snažia viac, nech ma ešte prosíkajú, nech sa o mňa viac pobijú...“– čaká a čaká, kým príležitosť odíde. Veď ani vy nebudete mať chuť ho opakovane pozývať.
Vďaka takej „malej“ chybičke si kazíte svoje podnikanie a kvôli falošným pocitom (dávaš veľký obdiv tam, kde nie je dôvod) ovplyvníš iného a on premešká svoju príležitosť.
Štruktúra správneho predstavenia lídra:
1./ Povedať, kto je tá osoba.
2./ Povedať, ako sú veľmi dôležité jeho informácie.
3./ Povedať, ako veľmi mu veríš, dôveruješ.
4./ Povedať, ako je dôležitá jeho podpora, jeho vedomosti a skúsenosti.
Príklady:
„Raz vám predstavím svojho dobrého priateľa, ktorému môžem ďakovať za veľa v tomto biznise. Vždy môžem rátať s jeho podporou, odbornosťou a ochotou. Je veľmi hodnotný človek, preto si prajem, aby ste sa s ním zoznámili.“
„To je tá osoba na koho som sa vždy mohol obrátiť, keď som mal nejaký problém. Jemu môžem ďakovať za to, že som spoznal toto podnikanie a vždy s ním môžem počítať, keď mám nejaké otázky. On v tomto obchode už získal veľa skúsenosti a viem, že všetky jeho rady podporujú moje podnikanie.“
„Stretol som sa s takým človekom, kto v tomto biznise je skúsený. Získal vedomosti ohľadne tohto podnikania a pomohol stovkám klientom a spolupracovníkom. Robí to profesionálne už 10 rokov, nehovoriac o tom, že spolupracuje s takými odborníkmi, ktorí vyštudovali .....(finančníctvo) a majú vyše .....(20) ročné skúsenosti. Sú to úspešní a uznávaní ľudia na trhu. Som rád, že môžem s ním spolupracovať a jeho vedomosti môžem použiť na dosiahnutie svojho úspechu, aby som napr. aj tebe vedel lepšie poradiť.“
Ako si to robil/a doteraz? Robil/a si to správne?
Viete prečo je dôležité správne predstavenie vášho lídra? - Preto, lebo váš líder podporuje váš obchod aj počas vašej neprítomnosti.
Líder = osoba, ktorá vás vedie v biznise, ktorá vás učí a s kým môžete rátať vždy, keď potrebujete pomoc.
Budujete tím a ide to ťažkopádne. Keď konečne niekoho nájdete na spoluprácu, zoberiete ho na verejnú prezentáciu firmy alebo na stretnutie so svojim lídrom. Potom ste v očakávaní, že povie „áno“. Veď je to ideálna šanca pre neho! Taká práca ho zaujíma a chce niečo nové, hľadá. Tak prečo nechce?
Prečo oslovenú osobu nezaujme vaša ponuka môže mať viac dôvodov. Teraz ukážeme prvú možnú chybu, ktorú spraví väčšina ľudí. Aj ja som to robila opakovane.
Pozývate ho na predstavenie vašej firmy alebo za lídrom. Zamyslite sa: o kom rozprávate ódy? O svojom „novom objave“ alebo o svojom lídrovi? Koho „budujete“ viac? – záujemcu alebo svojho lídra, ktorý má za sebou kariéru, výsledky, vedomosti a všetko to po čom vy túžite?
Spolupráca je "pochovaná" hneď na začiatku, pretože veľakrát predstavenie lídra a nového človeka vyzerá nasledovne:
„Predstavím ti svojho lídra. Zoznámte sa, toto je Tomi.“– hovoríš o úspešnej osobe, kto ti pomáha v biznise, s kým môžeš rátať, ktorý má za sebou úspešnú kariéru a v tíme stovky spolupracovníkov.
„Predstavím ti svojho nového kolegu, on je fantastický! Rozpráva štyrmi jazykmi, má 3 vysoké školy. Má strašne veľa známych, je úžasný! Určite bude veľmi úspešný, má na riaditeľskú pozíciu.“ – básniš o novom človeku. Nemá žiadne skúsenosti ani vedomosti :-(
Vieš si predstaviť po takomto krátkom stretnutí na čo myslí tvoj budúci kolega?
„Ja som niekto! Ja som perfektný, lebo svet sa točí okolo mňa. Nič som ešte nedokázal a ten líder bol spomenutý len v jednej krátkej vete. Oni ma veľmi potrebujú! Keď mňa tak veľmi potrebujú, potom im moc nejde karta! Nechcem ísť do firmy, ktorej sa nedarí!“
„Ja som guru! Veď každý sa točí okolo mňa a básni iba o mne. Počkám ešte, nech sa snažia viac, nech ma ešte prosíkajú, nech sa o mňa viac pobijú...“– čaká a čaká, kým príležitosť odíde. Veď ani vy nebudete mať chuť ho opakovane pozývať.
Vďaka takej „malej“ chybičke si kazíte svoje podnikanie a kvôli falošným pocitom (dávaš veľký obdiv tam, kde nie je dôvod) ovplyvníš iného a on premešká svoju príležitosť.
Štruktúra správneho predstavenia lídra:
1./ Povedať, kto je tá osoba.
2./ Povedať, ako sú veľmi dôležité jeho informácie.
3./ Povedať, ako veľmi mu veríš, dôveruješ.
4./ Povedať, ako je dôležitá jeho podpora, jeho vedomosti a skúsenosti.
Príklady:
„Raz vám predstavím svojho dobrého priateľa, ktorému môžem ďakovať za veľa v tomto biznise. Vždy môžem rátať s jeho podporou, odbornosťou a ochotou. Je veľmi hodnotný človek, preto si prajem, aby ste sa s ním zoznámili.“
„To je tá osoba na koho som sa vždy mohol obrátiť, keď som mal nejaký problém. Jemu môžem ďakovať za to, že som spoznal toto podnikanie a vždy s ním môžem počítať, keď mám nejaké otázky. On v tomto obchode už získal veľa skúsenosti a viem, že všetky jeho rady podporujú moje podnikanie.“
„Stretol som sa s takým človekom, kto v tomto biznise je skúsený. Získal vedomosti ohľadne tohto podnikania a pomohol stovkám klientom a spolupracovníkom. Robí to profesionálne už 10 rokov, nehovoriac o tom, že spolupracuje s takými odborníkmi, ktorí vyštudovali .....(finančníctvo) a majú vyše .....(20) ročné skúsenosti. Sú to úspešní a uznávaní ľudia na trhu. Som rád, že môžem s ním spolupracovať a jeho vedomosti môžem použiť na dosiahnutie svojho úspechu, aby som napr. aj tebe vedel lepšie poradiť.“
Ako si to robil/a doteraz? Robil/a si to správne?