s
Chcete vedieť ako vás klamú na pracovných pohovoroch v sieťovom marketingu a finančníctve?

Chcete vedieť ako vás klamú na pracovných pohovoroch v sieťovom marketingu a finančníctve?

„Keď vtáčka lapajú, pekne mu spievajú“ alebo polopravdy na pracovných pohovoroch, keď vás chcú dostať do spolupráce. 

Áno, áno! Vždy je príjemnejšie počúvať „sladké“ klamstvo ako skutočnú realitu, vďaka čomu väčšina ľudí sa rozhodne pre firmu alebo človeka, ktorý veľa sľubuje, ako pre toho kto rozpráva o skutočnosti, ktoré vie aj preukázať. 

„Tu sa stanete milionárom do dvoch rokov.“– znejú hlášky niektorých MLM spoločností, resp. ich zástupcov, ktorí chodia na starých ojazdených autách, v maturitnom obleku a tvrdia, že zarábajú tisíce eur. Pritom o takej sume v skutočnosti ani nemajú odvahu ani len snívať. 

„Stanete sa riaditeľom do roka, maximálne do dvoch rokov.“– ďalšia obľúbená pesnička na prvom stretnutí, pritom si v duchu hovorí: „Môj zlatý, ty nemáš ani na manažéra, ale zatiaľ mi budeš produkovať. Predám aspoň tebe, tvojej rodine, potom získam kontakt na tvojich priateľov a je mi jedno či tu budeš úspešný alebo nie.“

Rozmýšľajte prosím reálne! Koľko rokov trvá, kým človek bez  praktických skúseností a dostatočných odborných vedomostí nastúpi na profesionálnu obchodnícku pozíciu? Nehovoriac o manažérovi a následne aby dosiahol riaditeľskú pozíciu? Samozrejme, ak nemá „zadný vietor“ (dosadená osoba na základe rodinných, politických záujmov). 

„Je to ľahké, každý to chce!“– dnes je prebytok všetkého na trhu a z každej strany ponúkajú ľuďom služby a produkty (kozmetické a výživové doplnky, finančné produkty, pracovné príležitosti, atď.). Myslíte si, že existuje niečo čo „každý chce“ bez toho aby ste to museli propagovať? To, čo však každá firma chce je lojálny, profesionálny, vytrvalý a slušný človek, ktorý si uvedomuje, že aj keď je „pretlak“ pracovných ponúk na trhu, tých naozaj kvalitných firiem a pracovných ponúk je mizivé percento. Profesionálnym firmám ostane len dúfať, že kvalitný človek vie rozoznať rozprávku od skutočnosti. 

„Nevadí, že to neovládate, my vás to naučíme. Nemusíte chodiť na školenia, budete sa vzdelávať kedy vám to vyhovuje.“– ako by ste sa učili v škole keď ste mali 10 – 16 rokov a podobne by fungoval školský systém? Keď ste sa neučili, dostávali ste jednotky? Keby ste sa neučili a nechodili do školy, by ste sa dostali do vyšších ročníkov? Dobré známky a vedomosti = kariérny postup, predpoklad, že s takým postojom sa stanete riaditeľom.

Poznáte nejakých riaditeľov bánk, škôl, firiem, obchodov, výrobných fabrík? Koľko im trvalo kým sa vypracovali na riaditeľskú pozíciu a to už potom ako ovládali profesiu, kde sa stali riaditeľmi? Samozrejme myslíme na to, že to robili čestným spôsobom. 

„My sme tá najlepšia, najväčšia, najúžasnejšia firma! Naše produkty sú najlepšie na trhu!“– v „ČOM“ a „PRE KOHO“ ste tá najlepšia firma? „AKO“ a „ČO“ meriate, že vaše produkty sú najlepšie?

Keď počujete niečo „megalománske“, buďte si istý, že máte dočinenia s priemernou firmou. Ak máte šťastie, tak aj ich produkty alebo služby budú aspoň priemerné. Nehovoriac o tom, že ten, kto používa podobnú slovnú zásobu je priemerným. Vedzte, že priemerní ľudia vám nebudú dostatočnou oporou aby ste pod ich vedením vybudovali svoju kariéru alebo pre vás ako klienta zabezpečili kvalitnú službu. 

Tých „pesničiek“ je samozrejme viac ako dosť.